2 Mayıs 2014 Cuma

UZE 548 12 Mart Haftası

Bu haftada okuduğum kaynaklardan E-Öğrenme süreci içerisinde tasarım aşamalarının nasıl olması gerektiğini öğrendim.
Bu aşamalar şu şekilde özetlenebilir:
İlk olarak İhtiyaç Analizi yapılmalıdır. Üzerinde çalışılan ilgili konu hakkında gereksinimlerin belirlendiği aşamadır ve tasarım adına çok önemlidir saptadığımız ihtiyaçlar tasarım sürecinde bizi en iyi yola götürebilecek bir etmendir.

İkinci aşama ise Hedef Kitle Analizi dir. Tasarımın kimlere hitap ettiği ile ilgilidir.Bu aşamada ilgili olduğumuz grubun cinsiyetleri, yaşları , eğitim seviyeleri, hazırbulunuşluk durumları analiz edilir.

Üçüncü aşama ise İçerik Analizi dir. İlgili olunan grubun hazırbulunuşlukları ve becerileri göz önünde bulundurularak ders içeriği belirlenir. İçerik belirlenirken grubun özelliklerine göre belirlenmesi öğrenmede kalıcılığı artırabilir.

Dördüncü aşama Öğrenme Çıktılarıdır. Amaçlar belirlenirken anlaşılır olmalıdır ve belirlenen hedefler doğrultusunda olmalıdır. Öğrenme çıktıları ; Bilgi, Kavrama ,Uygulama, Analiz, Sentez ve değerlendirme olmak üzere 6 farklı çeşide ayrılır.

Beşinci aşama Ders Dizilimi aşamasıdır. Ders diziliminde birbirinden farklı metodlar kullanılıp yeterli derecede yapılandırılmış olması gerekmektedir.

E Öğrenme Uygulama Projesi

Orta Okullarda Öğrencilerin Bloglar Yardımıyla Bilgisayar Dersini İşlemesi
1. Aşama: İhtiyaç Analizi 
Yapılan analizler ışığında orta okullarda derslere olan ilginin düşük olduğu saptanmıştır.Ayrıca buna bağlı olarak öğrencilerin derslerdeki performanslarıda düşmüştür. Bu analiz ışığında orta okullarda dersler internet ortamında bloglar aracılığı ile de yürütülmeye başlamıştır.

2.Aşama: Hedef Kitle Analizi
İlgili olunacak grubun, cinsiyetleri, yaş ortalamaları, internete olan erişimleri, hazırbulunuşluk düzeyleri , internet okur yazarlığı gibi konularda analizler yapılmıştır.

3.Aşama: İçerik Analizi
Yapılan analizlerin sonuçları göz önünde bulundurularak öğrencilerin etkileşimli ortamlardan olan blog siteleri aracılığıyla ders sayfaları oluşturulmuştur.

4.Aşama: Öğrenme Çıktıları 
Verilecek olan eğitim sonunda oluşacak çıktılar şu şekildedir:
1) Web 2.0 teknolojilerini tanımlayabilecek.
2) Blog sayfası oluşturmayı ve içerik eklemeyi,içerik silmeyi bilecek.
3) Blog ortamında diğer arkadaşları ve öğretmeniyle etkileşime geçebilecek.
4) Bloglar sayesinde bilgi edinebilemeyi öğrenecek.

5.Aşama: Ders Dizilimi
Verilecek olan eğitim 14 hafta devam edecektir.Her bir hafta müfredat konularıın içerikleri blog ortamında paylaşılıp tüm öğrencilerle paylaşılacaktır.Etkileşimli bir yapı olarak tasarlandığından öğrenciler ve öğretmenleri birbirleriyle etkileşimli bir şekilde eğitimlerini sürdürebileceklerdir.Verilecek ödevler blog ortamında sunulacaktır ve bunların yapılıp yapılmadığı takip edilecektir. Bu tasarlanan süreç modüler müfredat metoduyla sunulacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder